Jak zadbać o odpowiednią ilość wysiłku fizycznego przy małym dziecku?

0

Gdy dziecko pojawia się na świecie może pojawić się wrażenie, że doba stała się o połowę krótsza i że na wszystko brakuje nam czasu. Obowiązki domowe wydają się przytłaczać, ciągłe zmęczenie po nieprzespanych nocach, a jednocześnie jako kobiety chciałybyśmy o siebie zadbać – wyjść do fryzjera czy kosmetyczki, zaplanować zbilansowaną dietę, dzięki której wrócimy do optymalnej wagi i zacząć ćwiczyć w wybrany i ulubiony sposób. Na siłownie szczególnie w pierwszych miesiącach może być ciężko się wybrać, a w połogu nawet nie powinnyśmy. Jednak nie oznacza to, że mamy całkowicie przestać się ruszać.

Ruch z dzieckiem

Dużo oczywiście zależy od pogody, jednak jak to się mówi nie ma złej pogody jest tylko nieodpowiednie ubranie. Tak więc możemy znaleźć w okolicy cichy park lub las, do którego już z maluszkiem będziemy chodzić na spacery, jednak w czasie gdy dziecko śpi nie musimy wcale iść tempem, przy którym niewiele brakuje żeby zacząć się cofać. Sprężmy się i niech to będzie marszobieg, bieg, lub po prostu intensywny, szybki spacer. Pamiętajmy, że nie każdy wózek nadaje się, żeby z nim biegać.

Rower również nie jest wykluczony z maluchem. Musimy jedynie postawić na odpowiednia i bezpieczną przyczepkę. Wówczas możemy wybierać się nawet na dłuższe wycieczki. Rozwiązanie proste i wygodne.

W domu, gdy dziecko śpi mamy do zrealizowania mnóstwo obowiązków lub też marzymy żeby się przespać. Jednak kiedy maluch nie śpi możemy rozłożyć na podłodze koc i wykonywać różne ćwiczenia, które będą odpowiednie dla nas i dla malucha. Pośród proponowanych są m.in. pompki czy brzuszki w czasie których będziemy na zmianę zbliżać się i oddalać od dziecka, co może być dla niego interesujące więc nie będzie w tym czasie marudne.

Z innymi mamami

Jeśli wszelkie zajęcia, na które mogłybyśmy wyjść same odpadają przez godziny pracy partnera, warto poszukać aktywności dla mam z dziećmi. Obecnie w wielu miastach zawiązują się ciekawe grupy, gdzie mamy wspólnie ćwiczą i spacerują z maluchami. Dodatkowo mamy tu istotny aspekt psychologiczny, gdyż poznajemy mamy z naszego otoczenia, dzieci w podobnym wieku, o podobnych problemach, nie siedzimy w tym czasie same w domu, co bywa bardzo przytłaczające dla wielu kobiet.

Samotne ćwiczenia

Jeśli tylko to możliwe, chociażby raz w tygodniu w weekend, warto zostawić dziecko z partnerem lub babcia na 2-3 godziny i skupić się w tym czasie na ulubionym sporcie. Mogą to być zajęcia, na które wcześniej uczęszczałyśmy, po prostu siłownia, basen czy bieganie. Dla własnego zdrowia psychicznego i powrotu kondycji oraz sylwetki warto przynajmniej czasem wyrwać się z domowych pieleszy i z pewnością nie będziemy przez to gorszymi matkami, a możemy być wręcz lepszymi, bo szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko, a z pewnością zadbane i piękne będziemy bardziej zadowolone i o to chodzi.

Ruch to zdrowie i nie powinnyśmy z niego rezygnować ani w ciąży, ani po niej. Jednak pamiętajmy o ograniczeniach w stanie błogosławionym i o stopniowym wracaniu do aktywności po porodzie. Pozwólmy zagoić się wszelkim ranom, aby nie narobić sobie większych szkód.

Może ci się spodobać również

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.