Radykalne, szybkie diety cud – czy warto się w taki sposób odchudzać

0

Znalezienie cudownej diety, która ma nam pozwolić na zrzucenie wielu niechcianych kilogramów w krótkim czasie, z pewnością nie jest kłopotliwe. Niepokojące jest jednak, że tego rodzaju kuracje odchudzające cieszą się tak dużą popularnością, również pośród młodych mam, które po ciąży chciałby jak najszybciej wrócić do wcześniejszej figury, co wcale nie jest takie proste. Takie krótkoterminowe diety, które szybko odchudzają są jednak zdaniem specjalistów świetnym sposobem na rozpoczęcie efektu jojo. Może również dochodzić do spadku odporności organizmu, groźnych niedoborów, jak również ogólnego pogorszenia się stanu zdrowia. O co chodzi w najszybszych dietach odchudzających i czy ich stosowanie jest choć w niewielkim stopniu warte naszej uwagi?

Dieta bikini, czyli odchudzanie na wakacje

Z założenia trwa ona 10 dni i w tym czasie możliwe jest stracenie nawet 5 kg, szczególnie z środkowej partii ciała, dzięki czemu ciało ma się lepiej prezentować w czasie wakacji. Dieta jest rygorystyczna. Pierwsze dwa dni dostarczamy jedynie 800 kcal, przed kolejnych 6 po 1000, a ostatnie dwa dni stopniowo zwiększamy kaloryczność o 50-100 kcal na dobę. Podstawą jadłospisu są warzywa, owoce, napary ziołowe, produkty pełnoziarniste. Warto jednak pamiętać, że w tym pierwszym etapie stracimy przede wszystkim nadmiar wody i zaczną być spalane mięśnie. W związku z tym, jeśli po upływie 10 dni szybko wrócimy do starych nawyków żywieniowych to mamy gwarantowany efekt jojo.

Dieta kopenhaska – dwa tygodnie restrykcyjnego żywienia

Ten plan żywieniowy obejmuje zaledwie 13 dni, jednak jest wyjątkowo restrykcyjny, w związku z czym konieczne jest posiadanie silnej motywacji i samozaparcia, aby sobie z nią poradzić. Jest to dieta niskowęglowodanowa. Na tej diecie jemy konkretne posiłki, odpowiednio odważone o odpowiednich porach. Wszystko mamy dokładnie rozpisane i musimy się do tego skrupulatnie stosować. Jeśli popełnimy nawet niewielkie błędy możemy narazić się na efekt jojo.

Spożywane są przede wszystkim produkty wysokobiałkowe oraz zdrowe tłuszcze. Nie ma tu owoców i węglowodanów. Każdego dnia spożywa się jedynie od 400 do 800 kcal, w związku z tym nawet tak krótki czas diety daje możliwość zrzucenia nawet 20 kg. Zdaniem specjalistów jest to jeden z najbardziej niebezpiecznych sposobów odchudzania się. Może do niebezpiecznych niedoborów, zaburzeń nastroju, w tym również depresji, awitaminozy, zaburzeń trawienia, apatii, anemii czy bólów głowy. Zakończenie diety i powrócenie do normalnego odżywiania często kończy się efektem jojo.

Dieta baletnicy – zaplanowana głodówka

Zrzucenie 12 kg w 10 dni jest możliwe dzięki wykorzystaniu tej diety, o ile w ogóle można ją w taki sposób nazwać. Nie jest ona w najmniejszym stopniu zbilansowana, jest to regularna głodówka, która w krótkim czasie prowadzi do znacznego pogorszenia się stanu całego organizmu. Pierwsze dwa dni polegają na przyjmowaniu jedynie płynów w postaci soków owocowych oraz kawy, która dodatkowo powoduje wypłukiwanie minerałów z ustroju.

Trzeciego dnia wprowadza się dodatkowo dość intensywny wysiłek fizyczny, w postaci jazdy na rowerze lub marszobiegu. Jeśli chodzi o posiłki to dzień 3 i 4 polegają na przyjmowaniu jedynie odtłuszczonego nabiału takiego jak kefiry czy jogurty naturalne. Piąty i szósty dzień to same ziemniaki gotowane, bez jakichkolwiek dodatków. Z kolei siódmy oraz osmy – chude mięso, jednak maksymalnie pół kilograma. Dietę kończą dzień dziewiąty oraz dziesiąty, kiedy można spożywać jedynie zielone warzywa.

Dieta ta jest niebezpieczna dla organizmu, może prowadzić do niedoborów, odwodnienia, dodatkowo po jej zakończeniu szybko dochodzi do efektu jojo.

Czy stosować szybkie diety?

Przedstawionych powyżej diet z pewnością nie powinny stosować młode mamy, a już całkowicie wykluczone są one jeśli karmimy piersią. Niedobory składników odżywczych mogą bowiem negatywnie wpływać na dziecko. Pamiętajmy, że przy dziecku potrzebujemy energii, dobrego samopoczucia i witalności, z pewnością cud dieta nam tego nie zapewni, a może pogorszyć nasz stan.

Jeśli chcemy schudnąć po ciąży warto skonsultować się z lekarzem oraz dietetykiem klinicznym. Istotne będzie odpowiednie zbilansowanie posiłków, odpowiednia kaloryczność w ciągu dnia i odpowiednie poziomy makroskładników. W ten sposób przy dopasowanej do naszych potrzeb i możliwości ilości wysiłku fizycznego z pewnością stopniowo schudniemy, a co najważniejsze wymarzona sylwetka pozostanie z nami na dłużej.

Może ci się spodobać również

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.